Na aanvankelijk te hebben medegedeeld dat HBO Max en Discovery+ in de zomer van 2023 zouden fuseren, zegt Warner Bros. Discovery nu dat het in plaats daarvan in de lente zal plaatsvinden.

Door de verhuizing zullen Warner Bros. Discovery (WBD) HBO Max en Discovery+ de twee streamingdiensten eerder dan gepland samenvoegen, hoewel het exacte tijdstip nog niet is gedeeld. De bevestiging kwam echter tijdens de laatste winstwaarschuwing van het bedrijf, dus het is zeker officieel.

Er zijn echter nog veel vragen over de fusie. Om te beginnen lijkt nog niemand te weten hoe de gecombineerde streamingdienst daadwerkelijk gaat heten. Sommige Discovery+-inhoud is echter al begonnen over te gaan naar HBO Max, wat misschien suggereert dat de laatste voor de gecombineerde service zal worden gebruikt.

WBD is echter nog niet klaar met zijn streamingplannen. Het bedrijf werkt ook aan een gratis, door advertenties ondersteunde streamingdienst die ook in 2023 van start gaat. WBD President en CEO David Zaslav is van mening dat “als het bedrijf met de grootste tv- en filmbibliotheek in de branche”, het nieuwe manieren kan kiezen om die inhoud beschikbaar te maken voor zijn klanten. Eén van die manieren lijkt te zijn door er advertenties tegenaan te gooien.

Advertenties bij streaming-inhoud plaatsen is op dit moment een hype, hoewel de meeste bedrijven ook een betaald abonnement verkopen. Zowel Netflix als Disney+ hebben advertentie-ondersteunde niveaus die bijvoorbeeld zijn gelanceerd of binnenkort gelanceerd worden.