Als een dienst voor consumenten te duur blijkt te zijn, wordt deze vaak opgezegd. Uit onderzoek op de Duitse telecommarkt is vastgesteld bij welke bedrijven, een als ongunstig ervaren prijs-kwaliteitverhouding het meest leidt tot opzegging. Hiervoor zijn zo’n 100.000 opzeggingen geanalyseerd met als reden “slechte prijs-kwaliteitverhouding” en met elkaar vergeleken.

De lijst van de tien bedrijven die de meeste opzeggingen moesten accepteren omdat gebruikers de prijs-kwaliteitverhouding niet kregen, wordt aangevoerd door Sky Deutschland: Uit onderzoek bleek zo’n elf procent van alle opzeggingen met deze reden door tegen de betaaltelevisiegigant. Alleen telecomaanbieders staan ​​op de tweede tot de zesde plaats in de roemruchte ranglijst: 9,6 procent van de geanalyseerde opzeggingen was gericht aan Vodafone Deutschland, terwijl 8,5 procent van de opzeggingen werd toegekend aan Deutsche Telekom. Mobiele providers Debitel en O2 maken de “Top Vijf” compleet met respectievelijk 5,6 en 5,3 procent.